התוכן שולט בחיינו: לפיו, אנו מחליטים מה לקנות, מה ללבוש (פרסומות) – התוכן הוא “המלך” (כן, גם אם זה נשמע קלישאתי). יתרה מכך, אפילו גוגל מסנן את תוצאות החיפוש לפי התוכן בעמודים. אין פלא שכמות עצומה של אתרים שמה את התוכן ב־”מקום הראשון”. מהסיבה הזו, תחום הזנת התוכן מרקיע שחקים בפופולריות. אבל… מה כולל השירות? למה לי – מה היתרונות שלו? וכמה כל “הסיפור” הזה יעלה לי? אגש לעניינים!
הזנת תוכן – מה השירות כולל בכלל?
כשמו, בתחום הזנת התוכן אנו מזינים מאמרים/מוצרים/כל סוג תוכן אחר בתור פוסט / עמוד באתר נתון. כלומר, אנו מוסיפים את התוכן הדרוש למערכת ניהול התוכן (CMS). ו… מה נכלל בהזנת התוכן?
- עיצוב מבנה התוכן – הוספת כותרות ראשיות, משניות ופסקאות רגילות (H1-H2). מבנה תוכן שגוגל אוהב ומקדם בתוצאות החיפוש. חובה בכל הזנת תוכן איכותית.
- הוספת תגיות SEO – אצלי, כלל תגיות המטה נכללות: תיאור, כותרת ותגית ALT לתמונות. כמו כן, אני דואג להוסיף URL ידידותי לעמוד באנגלית. *חשוב לציין: אם העמוד אינו מוכן, הזנת התוכן תכלול תגית no-index, כך שהעמוד לא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל (לעת עתה).
- דגש על שפה תקנית – לצורך ההבהרה: עריכה לשונית לא נכללת בשירות הזנת התוכן, אך אם אתקל בטעויות/שגיאות לשוניות במהלכו – כמובן שלא “אעלים עין”.
- מילות מפתח (לפי דרישה) – בדרך כלל, כותב התוכן אחראי על הכנסתן של מילות המפתח לתוכן. אולם, במידת הצורך, אכניס מילות מפתח (בכמות ריאלית, כמובן) בצורה טבעית, תוך כדי ההזנה.
- קישורים פנימיים/חיצוניים (לפי דרישה) – כחלק מתהליך הזנת התוכן, אכניס קישורים לעמודים הפנימיים באתר אם הדבר יבוקש [מתוך המאמר (on-site)]. וכך, יקודמו גם העמודים הללו בגוגל. כמו כן, קישורים חיצוניים עובדים באותה הצורה – דרך מילת מפתח מקשרת בתוכן (off-site).
- בחירת תמונות (לפי דרישה – פוסטים בלבד) – ישנם 2 סוגי תכנים: כאלו עם תמונות, וכאלו בלי. במידה ויש תמונות מלכתחילה, אזין אותן ללא בעיה, מן הסתם. מנגד, אם הלקוח לא צירף תמונות כלל, אוכל להוסיף תמונות מתאימות שאבחר ממאגר תמונות חינמי (בעת ההזנה). ולחלופין, אם הלקוח מאשר כמובן, ארכוש תמונות ממאגר פרימיום / קנוי.
לפני כן, הזכרתי את מערכות ניהול התוכן השונות. להלן המערכות בהן אני מזין תכנים:
- וורדפרס (WordPress)
- מערכות מפותחות מאפס/מקוריות
- מערכות בקוד סגור – וויקס (Wix), Google Sites, LiveCity ודומותיהן.
*לידיעתכם, אני מבצע הזנת תוכן לאתרי אינטרנט אך ורק דרך: פוסטים, מאמרים ומוצרים בחנויות דיגיטליות.
יתרונות הזנת התוכן
עם כל הכבוד ל־”שירות המפואר” – מה הכדאיות שבו? איך הוא תורם לי, בעל העסק? בהחלט מדובר בשאלה לגיטימית (בכל זאת, זוהי השקעת כסף פוטנציאלית). הכנתי עבורכם רשימת יתרונות קצרצרה:
- קידום בגוגל, רווח/לידים – כפי שכבר ציינו, מדד התוכן הוא אחד החשובים אליו גוגל מתייחסת בקביעת מיקום העמוד. אתרים עשירים בתוכן מקודמים יותר, בולטים יותר בעמודים הראשונים. הזנת תכנים -> יותר תכנים -> מיקומים ראשונים -> רווח/לידים. זוהי תרומה ברורה של השירות.*שימו לב: גוגל מתייחסת לתמונה הכוללת, כמה תכנים עולים “נטו” בכל חודש. לכן, אם נרצה להישאר ב־”זירה”, נצטרך לשמור על תזרים תכנים קבוע לגוגל – מעין דמי “פרוטקשן”. ואם לא נעשה זאת, גוגל תממש את איומיה – והעמוד הראשון ילך ויתרחק מאתנו.
- חוסך בזמן – נודה באמת: הזנת תוכן היא עבודה שוחקת. זאת, על אחת כמה וכמה לבעל עסק פעיל. פשוט אין לו את הזמן להתעסק ב־”שטויות” כאלו – שכירת מזין תוכן הנה האצלת סמכויות נדרשת, כמו לכל עובד לגיטימי. כך, יהיה לבעל העסק יותר זמן להתעסק בניהול העסק ובהפיכתו לרווחי מתמיד.
- מסייע לחסרי הידע המקצועי – גם אם לבעל העסק יש זמן, לא בטוח שיש לו את הידע המקצועי והנדרש לכך. הזנת תוכן איננה תהליך מסובך, אך היא בהחלט דורשת ידע מסוים במערכות התוכן, קידום אתרים וכו'. מהסיבה הזו, שכירת מזין תוכן היא פשוט הכרח, ולא בגדר שאלה. הזנה לא איכותית פשוט לא “תעשה את העבודה” בקידום האתר (וכך, ההשקעה “הולכת לפח”).
- נראות וסידור – הזנת תכנים איכותית גורמת לתוכן“ להיראות טוב”: הוא מסודר בכותרות ראשיות, כותרות משנה ופסקאות, כ-ל מה שתוכן איכותי צריך – כל נקודה קריטית מודגשת, לצד תמונות מעשירות שמזין התוכן יכול להוסיף. גם כאן, הזנת תוכן לאתר היא שדרוג לא קטן.
בתור מזין תוכן, למה דווקא אליחי פרו?
מחיפוש קצר בגוגל, תמצאו עשרות (ואולי מאות!) מזיני תכנים. השאלה המידית: “מה מיוחד בך? למה אתה?”. אשמח להציג בפניכם את נקודות החוזק שלי, בתור מזין תוכן – איך אני יכול לעזור לכם:
- ניסיון מוכח של 10 שנים – במשך עשור, עסקתי בתחום קידום האתרים (ובפרט בהזנת תוכן לאתרים). במהלך השנים, התנסיתי בכל סוגי המערכות, כל סוגי התכנים. אני גאה לומר שאוכל לספק הזנת תוכן ברמה הגבוהה ביותר.
- “אקסטרות” – לא כל מזיני התכנים כוללים תגיות SEO, מילות מפתח וכו'. כמובן שלא אציין בשמות / אתחיל ב־”מסע רדיפות” מיותר – אין טעם. אוכל רק לדבר בשם עצמי: אני מבטיח לתת כמה שיותר בהזנת התוכן.
- מהירות – במהלך שנותיי כמזין תוכן, נעשיתי מהיר יותר. אשתדל לספק לכם את הזנת התוכן במהירות הגבוהה ביותר. אם לא אוכל לעמוד בדדליין – לא אקח את העבודה, אין בזה בושה.
נשמע טוב? מעוניינים בפרטים נוספים? צרו איתי קשר, ואחזור אליכם בהקדם 😉