מאמרים באינטרנט הפכו לשיטת שיווק נפוצה. השיטה מאפשרת לפרסם מאמר על מוצר או שירות ובכך לספק מידע ללקוחות וצרכנים, ולהניע אותם לפעולה. מאמרים קיימים משלל סיבות: קידום האתר בגוגל, מיתוג, ניהול המוניטין, והצגת מידע מקיף.
הרבה מאוד בעלי מקצוע, מקדמי אתרים, וסוכנויות דיגיטל מזמינים מכותבי תוכן בעלויות שונות. יש כאלה שמזמינים ב- 0.10 ₪, ויש כאלה ב- 0.15 ₪. לרוב, מדובר בכתיבה שנועדה למטרות SEO. אם אתם רוצים לכתוב תוכן במהירות על מנת לקדם את האתר, הבלוג, או השירות \ המוצר שלכם, כדאי לכם לדעת כיצד לעשות זאת, מה בעצם עלול לעקב את תהליכי הכתיבה, והכי חשוב – איך כותבים מהר יותר. בסופו של דבר – זמן זה כסף. אנו נרצה להגיע למצב האידאלי שנוכל לכתוב כמה שיותר מאמרים בשעה בודדת. בשביל זה, אני כאן.
למה לוקח לנו הרבה זמן לכתוב תוכן
בשביל להבין כיצד לכתוב מאמר תוך שעה, נצטרך קודם כל להבין איפה הבעיה. בתחילת הכתיבה אנו עשויים להיתקל בהמון בעיות, הבעיות האלה יגרמו לנו לכתוב את התוכן הרבה יותר זמן מהרגיל. הקושי בכתיבה יכול לנבוע מהרבה סיבות. לפני הכל, נצטרך להבין למה באמת לוקח לנו הרבה זמן לכתוב את התוכן. ריכזתי עבורכם מספר בעיות שכל כותב תוכן נתקל בהם, הנה כמה מהם:
- חוסר ניסיון – לא לכולנו יש ניסיון בכל נושא. גם לי לא היה ניסיון כזה עד שהתחלתי לכתוב ולפרסם מאמרים באינטרנט. מה עשיתי במטרה לקבל את הניסיון הדרוש? פשוט התחלתי לכתוב ולהשתפשף בכל נושא אפשרי. בעבר היו לי תלמידים שלימדתי אותם כיצד להתנסח, וכיצד לכתוב תוכן אינפורמטיבי. אהיה איתכם כנה, גיליתי שחלק מהתלמידים הרבים אינם יודעים איך למצוא כותרת מתאימה ומושכת, או איך מתחילים סיפור או כתיבת מאמר. שמתי לב שהרבה מאוד מפחדים מהתהליך עצמו, מה שגורם להאטה בכתיבה. כמו כל דבר בחיים – פשוט צריך להתחיל. ישנו משפט יוגי שאומר כי "התרגיל הקשה ביותר ביוגה הוא פריסת המזרן על הרצפה". זה כל כך נכון! פשוט תתחילו לכתוב. במקרה הגרוע ביותר תמחקו את מה שכתבתם ותתחילו מחדש, אין כמו ניסיון אישי.*דגש זה לא נועד להעליב, אלה לכוון אתכם לסיבות שמעקבות את הכתיבה שלכם.
- מחסום כתיבה – מחסום כתיבה הוא דבר שקורה גם לטובים מכולם. יש סופרים שכתבו רב מכר מצליח ולאחר מכן לא הצליחו להוציא מהכתיבה שום דבר ראוי לפרסום. כשהמוח ריק, כשאין נושא מסוים שרוצים להתעמק בו, וכשהכתיבה לא זורמת – כנראה שקיים מחסום כתיבה. הדרך הטובה להתמודד עם מחסומי כתיבה היא באמצעות לקיחת הפסקה, שינוי אווירה, וכתיבה במקומות אחרים. למשל – אתם יכולים לכתוב בסביבה צעירה, בתי קפה, מסעדות, ואפילו בסביבת הטבע.
- חוסר השראה – לא לכולנו יש תמיד השראה. לדוגמא: כותב תוכן שצריך לכתוב על צביעת קירות יתקשה למצוא דרך להעביר את המידע לקורא בצורה מעניינית, כי היי! מדובר בנושא די משעמם. חוסר השראה או התעניינות יכולה לפגום מאוד בכתיבה מהירה וקולחת. לעיתים, המוח שלנו יכול להיות עמוס בדברים אישיים ולמנוע השראה. אין תרופה להשראה, מניסיון, הזמן יעיד. במטרה לקצר זמנים, אני פשוט מתחיל לפעול! פותח וורד ומתחיל לרשום. נסו לקחת השראה מהדברים הקטנים ביותר בסביבתכם, ממאמרים דומים באינטרנט, ומכל דבר אפשרי.
- חוסר בזמן – לעיתים אין לנו זמן לכתוב, אפילו לא את המאמר הקצר ביותר. כשאתם עוסקים בפעילות אחרת שמכניסה לכם כסף, או שאתם ממהרים ללכת לאן שהוא, ומעוניינים לסיים את התוכן כמה שיותר מהר, הכתיבה פשוט תיעצר ותיקח לכם הרבה יותר זמן. מה ניתן לעשות? שימו מוזיקה שאתם אוהבים, נשמו לרווחה, והתחילו לכתוב לאט ובקצב שלכם. אם אתם ממש ממהרים ולא יכולים להתמודד עם זה כרגע, דחו את הכתיבה ליותר מאוחר, או פנו אל כותב תוכן מומלץ שיבצע עבורכם את הכתיבה.
- הסחות דעת – לקוחות מתקשרים? הטלפון קורץ לנו בהודעות? הילד בוכה? המקרר קורא לעוד נשנוש? ובחוץ הכול נראה יותר יפה מאשר בתוך המשרד עם המחשב. פיתויים והסחות דעת יכולים להיות גורם שלילי בזמן כתיבה ולעכב אותה מאוד. התרכזו בעיקר, בכתיבה שלכם, שימו את הטלפון על שקט, וכנסו למוד המתאים. בקיצור, התחילו לכתוב ללא הסחות דעת.
האם ניתן לכתוב מאמר בשעה – ואיך עושים את זה
לעיתים, נדמה שכתיבה היא משימה ששייכת לאנשים בעלי שכל חריף בלבד. כאלה שחולמים כתיבה, שמצרפים משפטים אל משפטים בראש, ויודעים כיצד לשבות אנשים באמצעות מילים. וזה די נכון, אנשים כותבים, החל מקופירייטרים ועד כותבי תוכן שמצאו את הדרך להגיע לליבו של אדם אחר דרך המילים.
צריכים תוכן איכותי? במחיר טוב?
מלאו את הפרטים מטה, ואחזור אליכם עם הצעה אטרקטיבית.
לעומת זאת, אני מאמין שבאמצעות קבלת כלים נכונים, כמעט כל אחד יכול לכתוב – בין אם מדובר בקונדיטור שרוצה להפיץ מתכונים, לבין אם מדובר במאלף כלבים שרוצה לחבר טיפים לאילוף כלבים.
כתיבה מהירה בהחלט אפשרית בשעה בודדת, כלומר ב- 60 דקות. ישנם תנאים שיגרמו לנו לכתוב את התוכן בצורה מהירה יותר. חלק מהתנאים הם: נושא מוכר וקל, כמות המילים, והניסיון שלנו בתחום. אם נרצה לכתוב תוכן בשעה נצטרך להבין מהו סוג התוכן שנרצה לכתוב. תוכן SEO אפשרי לכתיבה בשעה, ואפילו בכמה דקות בודדות. מהצד השני, כתיבה מקצועית ואיכותית הכוללת מחקר מקיף, תדרוש מאיתנו שעתיים ואף יותר. לרוב, מדובר בכתיבה קצת יותר אגרסיבית, הרבה יותר אינפורמטיבית, שיווקית, ומורכבת.
אחרי שמניתי את כל הדברים שעוצרים אותנו מכתיבה מהירה: הגיע הזמן לפתרונות האמיתיים. לשם כך הכנתי לכם מספר דברים שכל אחת ואחד מכם יכולים ליישם. הנה כמה דברים שהופכים את הכתיבה לאפשרית ב- 60 דקות:
- עבדו באופן מסודר עם סדר היום שלכם – אם אתם כותבים מאמרים חשוב בסוף כל יום להכין לו"ז מסודר עם סדר יום שיכלול כתיבה ויקדיש את מספר השעות הדרושות למשימה. כתבו את המשימות ביומן (ניתן להשתמש גם ב- Google Tasks) או על דפדפת, באמצעותה תנהלו את סדר יומכם. התמקדו בכל פעם בנושא חדש או בהזמנת מאמרים שעליכם לספק ללקוח או לאתר האינטרנט שאתם מקדמים.
- היו החלטיים בנושא הכתיבה והתוכן הנדרש – אחד הדברים שגורמים לי לסיים מאמר בצורה מהירה וטובה, היא החלטיות לגבי נושא המאמר, ואודותיו. במילים אחרות, אתם חייבים להיות החלטיים לגבי הנושא, על מה אתם הולכים לכתוב, ובאיזה פסקאות להשתמש. כאשר אנו יודעים את הנתונים האלה, אנחנו יכולים לסיים את המאמר אפילו ב- 15 דקות. כאשר אנחנו "הולכים לאיבוד" לא בטוחים על מה לכתוב, וממש מעוררים, אנחנו עשויים לסיים מאמר פשוט במקום בחצי שעה, נגמור אותו בשעה, ואולי גם יותר.
- היו מרוכזים בתוכן – הסחות דעת תמיד קיימות בעולם שלנו, ותמיד מופיעות בזמנים הכי לא טובים. במטרה לכתוב מאמר בשעה, או כמה מאמרים, תצטרכו להיות מרוכזים במאמר שאתם כותבים. לכן, כל הסחות הדעת וכל העולם הרועש, שימו אותו על Hold למשך שעה שלמה, והמשיכו במלאכה.
- אל תבלבלו שני נושאים במאמר אחד – במשך השנים, נתקלתי בהמון כותבים. חלק מהם רשמו תוכן שהכיל שני נושאים, וזה מיותר. כלומר – בלבלו את עצמם, והרחיבו על נושא אחר שלא היו צריכים. לדוגמא: אם קיבלנו מלקוח עבודת כתיבה על נושא בדיקת המחשבים, אין צורך לרשום באותו מאמר איך מתקנים מחשבים, רשמו רק על הנושא המבוקש ואל תרחיבו בנושא נוסף. במילים אחרות, אתם צריכים לרשום רק על בדיקת מחשבים ותו לא. מדובר בזמן "אבוד" שאותו לא תרצו לאבד. כאשר זה קורה, אתם תשימו לב מהר מאוד שהזמן שהוקצב למאמר התערך פי 2, ואתם מפסידים זמן וכסף.
- דאגו שיהיה לכם מבנה מאמר קבוע – מבנה מאמר קבוע יחסוך לכם את הצורך להתחיל לחשוב על צורת הכתיבה בכל פעם מחדש. מבנה קלאסי לתוכן אינפורמטיבי, תוכן שיווקי, תוכן עיתונאי, מורכב מכותרת ראשית מושכת, הקדמה ראשונית, כותרת ראשונה, כותרת שניה, כותרת שלישית, וכן הלאה. דאגו שלכל פסקה תהיה כותרת וכי כל פסקה לא תכיל יותר מ- 20 שורות, אלה אם כן מדובר בשורות שמספקות ממש ערך וידע אינפורמטיבי לגולש.
- מדדו את זמן העבודה שלכם – בדקו כמה זמן נדרש ממכם לכתוב את התוכן, והאם ההשקעה בכתיבה שווה לכם או שכדאי להעסיק כותב תוכן ובכך לעסוק במה שאתם עושים טוב יותר. עבדו ממש עם טיימר (אתם יכולים להשתמש בתוכנת Clockify לצורך מדידת זמן). לדוגמא: אם אתם כותבים מאמר SEO – חשוב לתזמן את הזמן שלוקח לכם לכתוב כל מאמר. זכרו – הזמן שלכם שווה כסף! כך תדעו אם שווה לכם להשקיע את הזמן שלכם בכתיבה או לא. עצה שלי: מאמר SEO שמטרתו לנפק מידע בסיסי וכללי לקורא, כתיבתו לא צריכה לעלות על 30 דקות בממוצע. בנוסף, בדקו כיצד אתם יכולים לקצר ולייעל את זמן הכתיבה שלכם – מה גורם לכם להתעכב.
- בצעו מחקר עריכה ושכתוב סופי – פעמים רבות אנו נדרשים לחקור נושא וללמוד אותו. במקרים כאלה אפשר לקחת מידע ממקורות שונים באינטרנט, להעביר אותם למסמך חדש, לבצע שכתוב יסודי של התוכן, תוך למידה על הנושא. כך תוכלו לכתוב מהר וגם להכיר את הנושא לעומק – מה שיעזור במאמרים הבאים. חשוב לדעת: אין להעתיק את התוכן בשום פנים באופן! אלא ליצור תוכן המבוסס על מידע שאספתם ברשת. במילים אחרות, אתם לא לוקחים שום דבר, אלה רק השראה מסוימת. בנוסף, השתמשו במתקן שגיאות האוטומטי של הוורד שבדרך כלל ידגיש בפניכם טעויות ושגיאות כתיב נפוצות. בין היתר, במטרה לחסוך זמן אתם יכולים להעביר תכנים ארוכים מידי לידיו של עורך לשוני מקצועי שיוכל לקצר את זמן העריכה על ידי ביצוע הגהה לשונית.
- חזרו לתוכן מאוחר יותר – שיטה נוספת לכתיבה מהירה וטובה נוגעת ליכולת לתת לטקסט 'לנוח' ולחזור אליו לאחר כמה שעות. לאחר שכתבתם מסמך, פוסט, מאמר, או כל תוכן – הניחו לו לשעה וחזרו אליו כדי לתקן שגיאות, או להוסיף דברים נוספים. לעיתים, המוח שלנו ריק או מודאג בעניינים אחרים. הטיפול הטוב ביותר – הוא זמן. תנו למאמר לנוח, וחזרו אליו בשנית.
כתיבת מאמר תוך שעה בהחלט אפשרית! למעשה, אני, וכותבים אחרים ומנוסים, מסוגלים לכתוב כמה מאמרים בשעה בודדת. אני יגיד לכם את האמת, הכל תלוי בכמות הניסיון והשעות שהשקעתם במהלך השנים, וכמה אתם מכירים את הנושא מקרוב. כעת, כל מה שנותר לכם הוא להתחיל לכתוב. אם אתם נתקעים, או מעוניינים בעזרה מסוימת, אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות ה- WhatsApp.
מקווה שעזרתי, אליחי.