הגהה לשונית

תוכן הוא אחד האלמנטים המרכזיים בחיינו: בתסריטי הסרטים בהם אנו צופים, במאמרים/כתבות שאנו קוראים – בכל מקום. ובכל זאת, כולנו נסכים כי תכנים מסוימים “נחותים” מהאחרים. לרוב, הסיבה העיקרית לכך הנה שגיאות כתיב/דקדוק, חוסר קוהרנטיות ועוד. בדיוק כאן נכנסת לתמונה ההגהה הלשונית (!). מה בדיוק היא כוללת? מה בכלל ההבדל בינה לבין העריכה הלשונית? למה לפעמים “דווקא” היא עדיפה? בואו נתחיל.

מה כוללת הגהה הלשונית?

לא כולם מודעים למה כולל השירות. אל דאגה, אסביר ה-כ-ל: הגהה לשונית הנה אוסף פעולות/תיקונים לשגיאות טכניות בטקסט. שגיאות כתיב, דפוס, דקדוקיות, פיסוק בעייתי ועוד – כל אלו הן שגיאות טכניות. השירות מתייחס אל כלל השגיאות הלשוניות. למה צריך אותו בכלל? טוב, כולנו בני אדם. במהלך כתיבת התוכן, תמיד נופלות טעויות. מהסיבה הזו, תהליך ההגהה הלשונית כה קריטי. ללא ספק, מדובר בשירות ה־”מקפיץ” את איכות התוכן – בזכותו, גם תוכן סביר יוכל להפוך למצטיין.

לא בטוחים אילו תכנים זקוקים להגהה? אלו שלושת הסוגים העיקריים:

  • עבודות אקדמיות טקסטואליות (בהחלט עשוי לשפר את הציון!)
  • מאמרים (מכל סוג שהוא)
  • מסמכים משפטיים

כמובן שיש עוד. לא סגורים אם התוכן שלכם זקוק להגהה? מוזמנים לפנות אליי להתייעצות חינמית.

אם ככה, מה בכלל ההבדל בין הגהה לעריכה לשונית? על אף ששמות השירותים כמעט זהים, עדיין קיים ביניהם שוני. עריכה לשונית פשוט מקיפה יותר. היא מתמקדת בתיקון כל ניסוח קלוקל, סידור הפסקאות, נראות ובהירות הטקסט, העברת הטיעונים והמסרים, על הצד הטוב ביותר. ומנגד, הגהה לשונית מתמקדת אך ורק בתיקוני ניסוחים בסיסיים, לצד כלל השגיאות שציינו בהסבר בתחילת פסקה זו. כלומר, זוהי מעין “גרסה מצומצמת” של העריכה הלשונית (ולפעמים, טוב שכך!).

ניקח משפט (פגום בכוונה תחילה) לדוגמה, על מנת שנראה את ההבדלים:

“ישנם ריאיות המצבייעות על רצח בכונה, תחילה הרוצח מסרב להודות “אני לא יודה” כך הוא אומר.”

 

סוג השירות: המשפט המתוקן: תיקונים:
לאחר הגהה לשונית: ישנן ראיות המצביעות על רצח בכוונה תחילה. הרוצח מסרב להודות: “לא אודה”, כך הוא אומר.” – תיקון מין (ישנם ראיות -> ישנן ראיות)

– תיקון שגיאות דפוס (המצבייעות -> המצביעות, בכונה -> בכוונה)

– תיקון פיסוק קלוקל (בכוונה, תחילה -> בכוונה תחילה.) – סיום המשפט.

– שימוש באותיות איתן + הוספת נקודותיים לציון דיבור ישיר (מסרב להודות “אני לא יודה” -> מסרב להודות: “לא אודה”)

– הוספת פסיק (“לא אודה” כך הוא אומר -> “לא אודה”, כך הוא אומר)

לאחר עריכה לשונית: “קיימות ראיות המצביעות על כך שמדובר ברצח בכוונה תחילה. עם זאת, הנאשם מכחיש את המיוחס: “לא מודה” – כך נמסר מטעמו.” – כלל התיקונים הלשוניים (כפי שנעשה בהגהה הלשונית).

– ישנן -> קיימות (שינוי ניסוח, הרי שהראיות קיימות בצורה פיזית).

– הוספת “עם זאת”, מילת קישור המאחה את המשפטים בצורה “זורמת” יותר.

– הרוצח -> הנאשם. מוגשים נגד החשוד אישומים. אולם, עד לפסק דין חלוט יהיה שגוי לכנותו רוצח (היכנסות לנק' המבט של הקורא).

– מסרב להודות -> מכחיש את המיוחס. אין לקבוע כי מדובר בעובדה, ועליו להודות. שינוי קל.

– שינויים קטנים נוספים.

הגהה לשונית – מהם היתרונות?

לשירות ההגהה הלשונית יתרונות ברורים. יתרה מכך, במקרים מסוימים, הוא אף עדיף על שירות העריכה הלשונית. הכנתי עבורכם רשימת יתרונות קצרצרה:

  • מחיר מוזל – העולם כולו סובב סביב הכסף. המחיר המוזל הנו יתרון ענק של ההגהה הלשונית. בניגוד למקבילתה היקרה, העריכה הלשונית, כמות העבודה הנדרשת בשירות זה מופחתת משמעותית. כתוצאה מכך, המחיר יורד בהתאם. מעוניינים לשפר את רמת התוכן בצורה די טובה, מבלי “להוציא” הרבה? כנראה שזו השירות המתאים עבורכם.
  • זריזות – בניגוד לעריכה הלשונית, העשויה לקחת לא מעט זמן (בייחוד בעריכת תכנים ארוכים), שירות ההגהה הלשונית קצר בצורה ניכרת. אם העמידה בדדליין היא האספקט החשוב ביותר עבורכם, זוהי בהחלט נקודת חוזק של ההגהה.
  • שיפור התוכן + מוניטין הכותב – היתרון הברור מכולם. הגהה לשונית איכותית משפרת את התוכן, חד וחלק. כמו כן, מוניטין הכותב צפוי להשתפר גם הוא, בזכות התוצר המשובח (אגב, אם מדובר בעבודה אקדמית, ייתכן שגם הציון יעלה). זכרו: במידה והתוכן במצב סביר מלכתחילה, הגהה לשונית היא די והותר.

ועוד. הגהה לשונית עושה פלאים לתוכן.

בסופו של דבר, כמה זה עולה?

אם הגעתם לפסקה זו, ככל הנראה השירות “קרץ” לכם, ותרצו לדעת מה “תג המחיר” של כל הסיפור. לצערי, לא אוכל לספק הערכת מחיר גלובלית – כל תוכן לגופו. עם זאת, בהחלט אוכל להציג בפניכם את הגורמים המשפיעים על מחיר השירות:

  1. כמות המילים – ככל שהתוכן ארוך יותר, כך ישנה יותר עבודה. מהסיבה הזו, כמות המילים הנה פקטור משמעותי בקביעת מחיר ההגהה (יותר מילים -> המחיר “קופץ”).
  2. התרשמות ממצב התוכן – אם רמת התוכן הראשונית גבוהה, אין סיבה שהמחיר לא ירד. ולהפך, אם התוכן כולל שגיאות רבות, המחיר יעלה בהתאם. מצב התוכן בהחלט משפיע על הצעת המחיר, לכאן ולכאן.
  3. הדדליין – ככל שזמני העבודה לוחצים יותר, כך המחיר יעלה בהתאם. הגהה לשונית אכן מהירה ופשוטה מעריכה לשונית, אך עדיין דורשת זמן, השקעה ומיומנות גבוהה (דדליין “לוחץ יותר” -> מחיר גבוה יותר, וגם להפך).

אני, אליחי, מתחייב לספק הצעת מחיר הוגנת ומפורטת להגהה לשונית איכותית. מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו אליי 😉

צרו איתי קשר

לקוחות ממליצים

עדכונים אחרונים

28/01/2022
המחירים לתכנים אינפורמטיביים עודכנו מ־0.25 ש"ח ל-0.30 ש"ח

28/01/2022
המחירים עבור תוכן SEO עודכנו מ־0.15 ש"ח ל־0.20 ש"ח

01/07/21
עודכנו המחירים לכתיבת מאמרים SEO מ- 0.12 ש"ח ל- 0.15 ש"ח

21/05/2021
הוקמה מערכת SMS לשם נוחות הלקוחות

27/05/21
מערכת העלאת קבצים להורדת מאמרים

06/06/2021
עודכנו המחירים לכתיבת תכנים אינפורמטיביים מ- 0.20 ש"ח ל- 0.25 ש"ח

מאמרים אחרונים